با سلام خدمت همه ی دوستان.

طرف صحبتم همه ی اعضا هستند به ویژه خلیل.

اون موقع که بحث این مطرح شد که وبلاگ ساخته بشه یا چند وقت پیش که تصمیم بر این شد که تا حدودی اعضای جدیدی از طریق وبلاگ تو بحث های کلاس شرکت کنند تا از نظرات فراتری آگاه بشیم و تو بحث خودمونم تاثیر بذاره٬ من مخالفتم و به خلیل اعلام کردم. و دلیل اصلیشم این بود که کسی که با جنس بحث های سر کلاس ما آشنا نیست و از جزئیاتش خبر نداره بحثش جز جدل و بحث های بیهوده جهت تفهیم مسائلی که بچه های کلاس قبلا بهش پی بردن و دوباره کاری٬ هیچ سود دیگه ای رو به همراه نداره. که الان هم به نظرم همین طور شده. و از طرفی به نظرم تفهیم حتی گوشه ای از مطالب پیچیده ای که ما خودمون سر کلاس مدت هاست که سرشون بحث میکنیم ٬به هیچ وجه توی فضای مجازی وبلاگ امکان پذیر نیست و این امر نه تنها گشایشی رو تو نادانسته هامون ایجاد نمیکنه بلکه پیشبردی رو هم تو هدفمون به دنبال نداره.

ولی به هر شکل اگه تصمیم جمع بر ادامه ی همین منواله من حرفی ندارم. فقط میخواستم بگم اگر این کار رو قبول کردید و اجازه ی ورود افرادی که از حرفها و اصطلاحات و جنس کلام جلسه بی اطلاع هستند رو به صحبت ها و بحث هاتون دادید٬ لطفا در هنگام خوندن نظراتشون و یا پاسخگویی به اونها این پیش فرض و که " شما منظور منو نمیدونی٬ شما آشنا نیستی٬ یا اینکه نمیدونه چی به چیه و... ) جبه گیری در مورد صحبتهاشونو تو ذهنتون کنار بگذارید و بذارید یه تمرینی باشه برا سخنوری هر چه بهتر اعضا جهت تفهیم مطالب به افرادی که از جزئیاتش آگاه نیستن. اگه با پیش فرض ناآگاهی اونها بهشون پاسخ بدیم مطمئنا چیزی جز جدل به همراه نخواد داشت به ویژه اینکه ورود و اظهار نظر ایشان خواسته خود جمع بوده.

جمع بندی مطلب اینکه حتی اگه تو پاسخ گویی به آنها کاملا عادی جلوه کنیم٬ و با اونها به ظاهر هم مشکلی نداشته باشیم و یا حتی اصلا اگه قراره پاسخی بهشون ندیم و فقط از گفته هاشون تو تجربیات قرآنیه خودمون استفاده کنیم٬ حذف پیشفرض های عنوان شده تو ذهنمون مطمئنا مارو جهت هدفی که دنبال داریم و استفاده از نظراتشون بهتر کمک میکنه. من خودم شخصا تجربه ی خوندن مطالبشون با دو دیدگاه کاملا متفاوت رو داشتم و تاثیرشو کاملا توی برداشت خودم حس کردم و تو تمریناتم به دردم خورد.

موفق باشید

من